Jouw huisstijl is jouw fundering. Zodat je weet waar je op staat, waar je op kunt bouwen en je er niet doorheen zakt.
Ik begrijp het helemaal als je enorm aanloopt tegen een passende huisstijl, dat je dit het liefst zelf probeert en het zelf in de hand wilt houden. Maar ik wil je een verhaal vertellen over een vrouw die zelf haar logo probeerde te ontwerpen: ze was daar 5 maanden mee bezig en eigenlijk geen moer verder gekomen.
Sidenote: die vrouw dat was ik. Het is enorm lastig om voor jezelf een logo te ontwerpen (zelfs voor een grafisch vormgever). Het kan namelijk altijd beter, je hebt weinig overzicht en blijft maar puzzelen. Nu gun ik het jou enorm dat je deze strijd niet hoeft aan te gaan én toch die huisstijl gaat neerzetten waar je u tegen zegt!
ik kan jou helpen als:
- Jij weet dat je die visuele fundering nodig hebt om meer klanten aan te trekken. Het gaat jou namelijk een professionele uitstraling geven waardoor jouw klanten je gaan vertrouwen.
- Jij baalt dat jouw huisstijl nooit ‘goed genoeg’ voelt, je bent een tikkeltje perfectionistisch en jij wilt gaan opvallen met jouw online uitstraling (en geen copycat zijn).
- Jij wilt dat jouw expertstatus uit de visuele verf komt zodat jouw klanten jou serieus nemen.
Het moment dat mensen jouw product of dienst gaan kopen (waar jij natuurlijk helemaal achter staat, want hallo: jij verkoopt het) is het moment dat zij een emotie voelen.
“I’ve learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” – Maya Angelou
Welke emotie, welk gevoel en welke persoonlijkheid wil jij overbrengen? Als jij die blijheid, enthousiasme, jouw rustige uitstraling, you name it, al vanaf het begin in al jouw visuele uitingen laat terug komen (wat begint bij jouw huisstijl) dan gaan zij voelen en ervaren dat ze iets van jou willen kopen. Omdat jij uniek, bijzonder en persoonlijk bent!
Jij staat achter jouw product of dienst dus wil je toch dat overal waar jij jezelf laat zien, jouw potentiële klant in 1 oogopslag in de gaten heeft wie jij bent en wat jij te bieden hebt! Dus gooi jouw persoonlijkheid in de strijd!
Wat een huisstijl daar dan aan bijdraagt? Het is jouw visuele fundering, waar jij altijd op kunt terugvallen. Het scheelt jou tijd want je weet vanuit welke basis je werkt. Je creëert herkenning bij jouw klanten waardoor jij hun vertrouwen gaat krijgen.
En zeg nou zelf? Wat is er belangrijker dan dat je vertrouwen hebt in iemands dienst of product!
Dus nu: in de actiestand!
- Wil jij herkenning gaan creëren bij je (nieuwe) klanten?
- Ga jij die fundering samen met mij bouwen zodat jij tijd overhoudt voor waar jij goed in bent?
- Wil jij nooit meer terugvallen op het feit dat je niet weet hoe jij jezelf moet laten zien?
Dan is het tijd om jezelf af te vragen of jij door kan gaan met aanmodderen van een zelf ontworpen huisstijl óf dat jij jezelf NU nog meer als een expert gaat neerzetten en jezelf die nieuwe huisstijl gunt!
Ik ga jou helpen met:
- Kleuren waar jij jezelf mee kunt onderscheiden
- Sprekende lettertypes waardoor jouw teksten een eigen leven gaan leiden
- Toffe logo’s & beeldmerken die jij op meerdere plekken kunt inzetten
- Een huisstijl die jouw herkenbaarheid gaat opleveren
- Het creëren van rust en overzicht
Kortom: ik neem je mee in het proces van de visuele fundering van jouw bedrijf, waar jij elke keer op kunt terugvallen. Zodat jouw unieke persoonlijkheid naar voren komt waarmee jij vertrouwen aan jouw klanten kunt geven.
Wat zou er gebeuren als jij zelf blijft aanrommelen?
Jouw huisstijl matcht niet met jouw professionaliteit. Jouw huisstijl heeft niet die wow-factor wat jij jouw klanten gunt. Je baalt want jij bent keigoed in wat je doet, maar jouw huisstijl match niet met wie jij bent en hoe jij bent in je vak. Je blijft maar wat proberen maar het wordt nooit zoals je in gedachten had.
Je mist de unieke sparkles die jou onderscheidend maken. Jij bent uniek en met jouw huisstijl wil je graag laten zien dat jij niet zoals je buurvrouw bent. Dat iemand echt bij jou moet komen want jouw hulp is echt giga goed! Maarja door maar wat aan te modderen met kleuren, lettertypes en templates van Canva te gebruiken krijg je niet die professionele stijl en uitstraling en ga je jezelf niet onderscheiden.
Wat zou er gebeuren als jij investeert in een passende huisstijl?
Jouw expertstatus komt goed uit de verf, waardoor jij passende klanten binnenhaalt. Jij bent helemaal toe aan die extra stap waarmee jij jezelf onderscheidend maakt. Je hebt vertrouwen in wat jij doet en dat straal je uit met jouw huisstijl. Jij wordt blij van jouw huisstijl en hebt zin om jezelf te laten zien aan jouw klanten zodat jij hen nog beter kunt gaan helpen met jouw waarde om het verschil te maken.
Jouw persoonlijkheid springt eruit! Jouw klanten zien wie jij bent en hebben vertrouwen in jou. Jouw huisstijl is een vertaling van wie jij bent en hoe jij jouw klanten het liefst helpt. Het is alsof ze jou op papier voor zich hebben. Laat maar komen die klanten want jij zet jezelf stevig in de markt en laat zien waar jij jouw klanten mee kunt helpen.
huisstijl ontwerp
voor een visueel sterk merk
- Brainstormsessie
- 3 conceptvoorstellen en moodboard
- Sprekende lettertypes
- Passend kleurenpalet
- Hoofdlogo
- Bijpassende sublogo's
- 2-3 beeldmerken
- Huisstijl brandbook
- Huisstijl vertaling naar keuze
lieve woorden
faq
Al jouw praktische vragen op een rij! Staat jouw vraag er niet bij? Stuur dan een mailtje naar hello@suzannevanbeek.nl
We lanceren in weken, niet maanden. Ik werk maar met 2-3 klanten tegelijk en daardoor kunnen wij snel schakelen. Daarnaast is een huisstijl wel een proces wat tijd en creativiteit nodig heeft, maar ik streef ernaar om jou huisstijl binnen een maand te realiseren. Dit ligt uiteraard ook aan hoeveel tijd jij neemt om te kiezen welke ontwerpen bij jou passen.
Jazeker! Ik help je graag met jouw stijl verwerken in fysieke of online producten. Stuur mij een mailtje of Klik hier, dan denk ik graag met je mee over wat er allemaal mogelijk is. Wil je liever zelf aan de slag met jouw werkboeken? Neem dan een kijkje bij mijn online training ‘hoe maak je in 30 min jouw eigen werkboeken in Canva’.